Κλήδονας 2014 Ηράκλειο(εκδρομή) – Αθήνα – Μέλαμπες

1805

Ο Σύλλογος Μελαμπιανών Ηρακλείου

28-29 ΙΟΥΝΙΟΥ Εκδρομή στα Χανιά   – Άνοιγμα κλήδονα στην Αργυρούπολη

Επισφράγισμα της κάθε χρονιάς στο Σύλλογο μας είναι μια εκδρομή, έτσι και φέτος πριν ευχηθούμε καλό Καλοκαίρι τηρήσαμε την «παράδοση» ετούτη!

Ο νομός Χανίων ήταν προορισμός μας και συγκεκριμένα η βορειοδυτική του πλευρά.

Το πρωί του Σαββάτου γεμάτοι κέφι, κ καλαμπούρι φύγαμε από Ηράκλειο κ πρώτη στάση μας για καφεδάκι ήταν η Γεωργιούπολη. Στη συνέχεια πήγαμε Κολυμπάρι όπου χωριστήκαμε σε δύο μεγάλες παρέες, η μια παρέα συνέχισε για το λιμάνι της Κισσάμου.  Πήραμε το καράβι κ μετά από μια υπέροχη διαδρομή όπου διαπιστώσαμε ένα εντυπωσιακό γεωλογικό φαινόμενο, κατά το οποίο η Κρήτη μας με την πάροδο των χρόνων ανυψώνεται από τη Δυτική πλευρά της και βυθίζεται αντίστοιχα από την Ανατολική, φτάσαμε στη χιλιοτραγουδισμένη Γραμβούσα. Εκεί ανηφορίσαμε στο Ενετικό κάστρο της, με την πανοραμική θέα. Έπειτα συνεχίσαμε για τη λιμνοθάλασσα του Μπάλου. Φτάνοντας, απολαύσαμε τις μαγευτικές παραλίες με τα πεντακάθαρα πρασινογάλαζα νερά κ την άγρια ομορφιά του τοπίου.

Από την άλλη μεριά, η άλλη μας Μελαμπιανή παρέα αφού έκανε μια στάση στην Ι. Μονή Γωνιάς  πήγε Κολυμπαρι στην  Ορθόδοξη Ακαδημία πού είχαν μία εμπεριστατωμένη εισήγηση  της ιστορίας της, τους σκοπούς και τους στόχους της Ακαδημίας στην εποχή μας. Έπειτα επισκέφθηκαν το μοναδικό, ίσως, μουσείο μαχαιριού στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, πήγαν στις Άνω Βούβες, στο μουσείο Ελιάς  όπου εκεί βρίσκεται η αρχαιότερη ελιά στον κόσμο, η οποία χρονολογείται πάνω από 3.000 χρόνων. Το 2004 στους Ολυμπιακούς Αγώνες που φιλοξένησε η χώρα μας, από εδώ κόπηκαν κλαδιά κ φτιάχτηκαν οι κότινοι για τους Ολυμπιονίκες. Το μεσημέρι τους βρήκε στα πανέμορφα Φαλάσαρνα για μπάνιο κ φαγητό.

Το απόγευμα πια, σμίξαμε  όλοι μαζί και αφού ξεκουραστήκαμε στο ξενοδοχείο μας, που ήταν στην καρδιά των Χανίων, κατηφορίσαμε στο παλιό λιμάνι για φαγητό κ Μελαμπιανο γλέντι που δεν έμεινε απαρατήρητο ούτε από περαστικούς! Στη συντροφιά μας προστέθηκαν με μεγάλη μας χαρά κ  Μελαμπιανοι που μένουν στα Χανιά.

Το πρωί της Κυριακής μετά το πρωινό, είχαμε δυο χαλαρές ώρες είτε για καφεδάκι στο Ενετικό λιμάνι είτε επίσκεψη στο Αρχαιολογικό και  Ναυτικό μουσείο.

Επόμενος σταθμός μας ήταν η  Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή της Αγίας Τριάδος των Τζαγκαρόλων πάνω στ’ Ακρωτήρι.  Η Ι. Μονή είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοναστηριακά συγκροτήματα του τέλους της Βενετοκρατίας στην Κρήτη (1634) με πλούσια προσφορά στην Ιστορία και την Παιδεία του νησιού.  Ένας χώρος που όλους μας άγγιξε βαθειά κ ενώ δεν ήταν στο αρχικό μας πρόγραμμα η επίσκεψη μας, ήταν μεγάλη η ικανοποίηση που πήγαμε. Και μετά από ένα μελαμπιανο κέρασμα στον εξωτερικό χώρο της Μονής πήραμε τον δρόμο της επιστροφής με κατεύθυνση την Αργυρούπολη.

Εκεί μετά το φαγητό είχε έρθει η ώρα του Κλήδονα!! Οι περισσότεροι από μας, τραγούδησαν μια μαντινάδα, άλλες τρυφερές κ άλλες περιπαιχτικές, δίνοντας αφορμή για όμορφο καλαμπούρι όταν έβγαιναν τα αντικείμενα που είχαμε ρίξει στο σταμνί.

Κλείνοντας, θα ήταν παράληψη μου να μην ευχαριστήσω τον  Φώντα & Γιώργο Βεργαδή που στα μέσα της εξεταστικής τους  ήρθαν στην εκδρομή μας κ μας γλέντησαν με τον καλύτερο τρόπο. Την κ. Ρούλα Καναβάκη (αγαπημένη φίλη του Συλλόγου και των Μελαμπιανών) για τις φωτογραφίες της στο Κολυμπάρι,  μα κ το γραφείο του κ. Κυριακάκη και τον ίδιο, για την  επιμέλεια της εκδρομής μας, το κέρασμα του με τις ζεστές φημισμένες μπουγάτσες των Χανίων, καθώς και τον οδηγό μας κ. Λεωνίδα για τη συμπεριφορά του κ την  ιδέα του να πάμε στο μοναστήρι της Αγίας Τριάδας.

Και του χρόνου να ‘μαστε καλά!!

Το Δ.Σ του Συλλόγου μας,  εύχεται  ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ σε όλους τους Μελαμπιανούς όπου κ αν βρίσκονται κ με το καλό να σμίξουμε στο χωριό μας.

Ραντεβού 3 Σεπτεμβρίου στο Μελαμπιανό «σπίτι μας» στο Ηράκλειο!!

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου η πρόεδρος

Μαρία Μιχελακάκη

Δείτε τις φωτογραφίες Βίντεο με το άνοιγμα του Κλήδονα στην Αργυρούπολη
Βίντεο με την παρέα στην Αργυρούπολη Βίντεο από την παρέα στα Χανιά
http://www.youtube.com/watch?v=sg60PPZFZsU http://www.youtube.com/watch?v=Bu0xKhj1_xE

Στην Αθήνα οι Μελαμπιανοί γιόρτασαν και αυτοί την γιορτή του Κλήδονα.
Μαζεύτηκαν περίπου 120άτομα την Κυριακή το μεσημέρι  29 Ιουνίου στο κέντρο Κάστρο, όπου διασκέδασαν με τους χωριανούς μας οργανοπαίκτες.
Η περιποίηση από το κέντρο, η παρέα και η διάθεση ήταν τέτοια ώστε να πραγματοποιηθεί ένα όμορφο Μελαμπιανό γλέντι.
Στην εκδήλωση συμμετήχε και παρέα με φίλους από την Αγία Γαλήνη  που μένουν στην Αθήνα.

και του χρόνου με υγεία !

τα πλάνα μας έστειλε ο συνεργάτης του melabes.gr Γιάννης Σημαντηράκης

Στις  Μέλαμπες ο Σύλλογος Γυναικών φρόντισε και  φέτο για την διατήρηση  του πατροπαράδοτου εθίμου στο χωριό μας.

Στην Πάνω Βρύση 24 Ιουνίου και στις οκτώ το βράδυ της Τρίτης συγκέντρωσε τη νεολαία, τους οργανοπαίκτες , τους μαντιναδολόγους γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας και τηρώντας το πατροπαράδοτο έθιμο πέρασαν μια όμορφη βραδιά.

Σε όλους χρόνια πολλά ! !

Ευχαριστούμε την Πρόεδρο του Συλλόγου Γυναικών Αθηνά Σπυριδάκη για τις φωτογραφίες που μας έστειλε

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ